воскресенье, 24 ноября 2019 г.

Тема 13. Вплив музики на відновлення спортсменів

Завдання

1. Роздивитмся малюнок. Дати характеристику



2. Підібрати музичні твори для: зняття емоційного напруження (10), сеанси доброти, мантри, класичні твори (по 10)
3. Розробити презентацію "Вплив музики на спортсмена"


16 комментариев:

  1. У вашій музичній “аптечці” обов’язково повинні бути Моцарт, Бетховен, Бах, Шуберт, Шуман, Чайковський. Класична музика діє розслабляючи, знімає втому, заспокоює, покращує настрій і сон, підвищує здатність до інтелектуальної діяльності і навіть зміцнює імунний захист організму.
    Частіше слухайте з дитиною дзвін, який добре заспокоює, знімає біль, тривогу.
    Терапевтичну дію чинить також спеціальна музика – записи природних звуків (шум прибою, дзюрчання потічка, шелест листя, шум дощу, стрекотіння цвіркунів) у поєднанні з класичною, гітарною, мелодійною ї інструментальною музикою, дзвоном.
    Дуже корисно слухати аудіозаписи з композиціями, складеними з співу птахів у поєднанні з класичною музикою, церковним співом. Учені встановили, що пташиний спів допомагає заспокоїтися, розслабитися, протистояти стресу і багатьом нервовим розладам, нормалізує всі біологічні процеси в організмі.

    ОтветитьУдалить
  2. https://youtu.be/0enLwFvhoOY
    https://youtu.be/1CwVkJqktEs
    https://youtu.be/5i7IC-CJi2w
    https://youtu.be/2UR2OwS3Afw
    https://youtu.be/VhZfkapti4E
    https://youtu.be/3EhXOqUkKHs
    https://youtu.be/papmyA8UmME
    https://youtu.be/F0kV4L_6YS4
    https://youtu.be/h1bbv6KBFt0
    https://youtu.be/HdnPbnyyai4

    ОтветитьУдалить
  3. https://www.youtube.com/watch?v=oKN-IhyJtPA
    https://www.youtube.com/watch?v=Bvmxr24D4TA
    https://www.youtube.com/watch?v=ru63s7KhKjo
    https://www.youtube.com/watch?v=r7fYNQz3Bts
    https://www.youtube.com/watch?v=iwqlZb3kI54

    ОтветитьУдалить
  4. Начнём с того, что звуковые волны - это физическое явление, происходящее в различных агрегатных состояниях вещества. На основании врождённого и приобретённого опыта, человек воспринимает звуки по-разному. Например, высокий визг был сигналом тревоги. В то же время были успокаивающие звуки - шум дождя, свист ветра.
    Из вышесказанного, можно заключить, что различные по частоте звуки по-разному влияют на человека. Учёные установили, что это напрямую связно с ритмами головного мозга.
    В дpевности выделяли 3 напpавления влияния мyзыки на человеческий оpганизм: 1) на дyховнyю сyщность человека; 2) на интеллект; 3) на физическое тело. Считается, что мyзыка может yсиливать любyю pадость, yспокаивать любyю печаль, смягчать любyю боль и даже изгонять болезни.

    ОтветитьУдалить
  5. https://www.youtube.com/watch?v=6d8rUWjz1pA
    https://www.youtube.com/watch?v=TqPjE4u3-JQ
    https://www.youtube.com/watch?v=PrB9gm3rBLc
    https://www.youtube.com/watch?v=kQ8zJ-ZeO4c
    https://www.youtube.com/watch?v=h1bbv6KBFt0
    https://www.youtube.com/watch?v=yuNhOFrWuDI
    https://www.youtube.com/watch?v=rflAQ-ytk0o
    https://www.youtube.com/watch?v=DtuOxsuBg1w
    https://www.youtube.com/watch?v=XArAazJBEdg
    https://www.youtube.com/watch?v=uTx5UvZRjW8

    ОтветитьУдалить
  6. Моцарт, Бетховен, Бах, Шуберт, Шуман, Чайковський. Класична музика діє розслабляючи, знімає втому, заспокоює, покращує настрій і сон, підвищує здатність до інтелектуальної діяльності і навіть зміцнює імунний захист організму.

    ОтветитьУдалить
  7. Багато відомих діячів медицини різних країн розглядають музику як ефективний засіб впливу на настрій і психічний стан, а через нього на весь організм.

    Музика суттєво впливає на ритм дихання: спокійне дихання настає при спокійній мелодії, а музика у швидкому темпі – викликає швидке дихання.

    Результати багатьох досліджень говорять про сприятливий вплив музики на відновлювальні процеси після тренувальних занять і змагань. В той же час відмічено, що прослуховування музики під час тренувальних занять сприяє менший втомленості і дає можливість виконувати більший об’єм тренувального навантаження.

    Підбирати музику слід:

    -при стомлені - наприклад пісня " Григ "виконання Сольвейг (Пер Гюнт) класична музика;

    -при меланхолії - ода "до радості " Бетховена;

    -при відновлені працездаттноті – "Осіння пісня" Чайковского.

    Для профілактики перевтомлення, перевантажень, зняття втоми широко застосується музика з світо-кольоровими ефектами. Апарат світо-кольорової музики розташовується в кімнаті відпочинку спортсменів, в масажній, роздягальнях.

    Відновлювальний масаж дає більший ефект, якщо проводиться в супроводі світо-кольорової музики, яка допомагає зняти хвилювання; нормалізує функціональний стан, знімає втому.

    Особливо перспективно використання музико терапії як доповнення до інших методів профілактики та лікування. Музикотерапію можна поєднувати засобами відновлювальної терапії.

    ОтветитьУдалить
  8. https://www.youtube.com/watch?v=lbqFpl-axGU
    https://www.youtube.com/watch?v=_klKJzo4LTY
    https://www.youtube.com/watch?v=WBmtfX2UYjY
    https://www.youtube.com/watch?v=fyNXplhYgO4
    https://www.youtube.com/watch?v=c92HjIU14Jo
    https://www.youtube.com/watch?v=W41IFXbB5-M
    https://www.youtube.com/watch?v=jpv2tMJJuz0
    https://www.youtube.com/watch?v=i5oJxea-BAo
    https://www.youtube.com/watch?v=Z8uvPLsah0s
    https://www.youtube.com/watch?v=MkYSmIPBEGE

    ОтветитьУдалить
  9. Використання музичних засобів з метою реабілітації студентів

    " .Слух - саме корінне з почуттів. У кризові моменти кожне почуття може перетворюватися в прекрасне звукове відчуття".Д.Г.ЛоуренсПроцес діяльності, у тому числі й навчальний, має тенденцію приймати ритмічну форму. Вона особливо очевидна там, де є звуковий супровід, ритм сигналів, що випливають один за одним. По них ми можемо судити й про рівномірність застосовуваній людиною енергії, і про просторову одноманітність його рухів. Саме таким ритмічним подразником є музика.Велике значення відіграє музика як засіб боротьби з перевтомою. Музика може задавати певний ритм перед початком роботи, налаштувати на глибокий відпочинок під час перерви.Використання музики як засобу підвищення продуктивності праці засновано на позитивному емоційному впливі, підтримці стійкого й високого трудового ритму.Проведені вченими спостереження над людьми з різною музичною підготовкою показали, що сильний фізіологічний вплив на організм роблять тільки добре відомі класичні й народні мелодії. Тому, використовуючи музику в якості допоміжного лікувального засобу, потрібно враховувати відповідні смаки окремих людей.Наукові дослідження показали, що побудова більшості музичних творів великих майстрів у строгій математичній логіці, що, звичайно ж, не усвідомлювалося геніями мистецтва в момент написання твору.

    ОтветитьУдалить
  10. Використовуючи музику як ритмічний подразник, можна досягти підвищення ритмічних процесів організму, більше строгої компактності й економічності енергетичних витрат.Виявлено, що ритми маршів, розрахованих на те, щоб супроводжувати в тривалих походах загони військ, звичайно ледве повільніше ритму спокійної роботи людського серця. І при такому ритмі музики дійсно можна йти дуже довго, не випробовуючи сильної утоми. У той же час марші, що звучать під час парадних ходів, більше енергійні, їхній темп підсилюють до 72 тактів у хвилину, це трохи перевищує нормальний ритм людського серця в спокійному стані, тому ці марші (розмір 2/4, 4/4) роблять підбадьорливий мобілізуючий вплив. У дослідженнях також показано, що ритми вальсу 3/4 роблять заспокійливий вплив.Не меншою силою впливу, чим ритм, володіє музична інтонація. Музика використає як своя основа як первинні голосові реакції - плач, сміх, лемент, фізичним механізмом яких служить безумовний рефлекс, так і розвинені пізніше на їхній основі умовні інтонації, у яких більше соціального, узагальненого значення. Таке сполучення різних інтонаційних основ забезпечує найбільшу виразність.Серед музичних інструментів можна виділити лідерів по впливу на стан людини. Найбільший вплив робить органна музика

    ОтветитьУдалить
  11. Хронічна втома . Музика Брамса, наприклад, «пристрасним прагненням до спокою і внутрішньої гармонії» зцілить від втоми. Згадаймо третю частину Третьої симфонії, першу частину Четвертої, Скрипковий концерт і, звичайно, «Угорські танці» (заряд енергії на тиждень, особливо якщо послухати в понеділок вранці).
    Музика для зняття емоційного стресу . «Картинки з виставки» Мусоргського умиротворяють. Ця фортепіанна сюїта нагадує музичну галерею різнохарактерних сцен та образів. У якому-небудь з них, як в дзеркалі напевно буде відображений і характер того, хто сердиться або роздратований. На що схожі ці емоції? Може бути, на "Гнома», «Бабу-Ягу», «Бидло» чи на «Старий замок»? Тема «Прогулянки» допоможе забути про гнів, скинути напругу.
    Від дратівливості і неврозів допоможе музика Чайковського .
    Підійде будь-яка - від «Варіацій на тему рококо» до «Слов'янського маршу». Особливу увагу варто приділити балетів, увертюрі-фантазії до «Ромео і Джульєтті», симфонії «Зимові мрії» і, звичайно, його операм.
    Від мігрені японські лікарі зазвичай пропонують «Весняну пісню »Мендельсона,« Гуморески »Дворжака,« Американець в Парижі »Гершвіна. Головну біль знімає прослуховування полонезу Огінського .
    Музика, нормалізуюча сон . Це сюїта «Пер Гюнт» Гріга (як не дивно). Однак якщо захочеться урізноманітнити музичний репертуар, то перед сном можна послухати «Медитація» Массне, «Адажіо» Родріго, «Баркаролу» Оффенбаха і, звичайно, «Пісні без слів» Мендельсона.
    Музика для стабілізації тиску . Кров'яний тиск і серцеву діяльність нормалізує «Весільний марш» Мендельсона.
    «Весільний марш» - це частина циклу «Сон в літню ніч», написаного для театральної постановки комедії Шекспіра. Обидва автори навряд чи треба представляти. Ніжна музика Мендельсона і шекспірівське рівноправність людських і чарівних (цар і цариця ельфів) персонажів, класично закручена інтрига, тим більше що дія відбувається в ніч літнього сонцестояння, коли, за повір'ями, повинні творитися різні дива, - це музичне диво, безсумнівно, зробить на тиск саме благотворний вплив

    ОтветитьУдалить
  12. Медики, досліджуючи можливості музикотерапії, за­значають, що музика діє вибірково — залежно не тіль­ки від її характеру, а й від інструмента, на якому її ви­конують. Такі старовинні інструменти, як орган, флейта, скрипка, дуже гарно діють на мозок людини. Мабуть, не випадково, скрипка — найулюбленіший інструмент інте­лектуалів, зокрема відомого вченого А. Ейнштейна, літе­ратурного героя Шерлока Холмса та інших.
    Для моделювання настрою відвідувачів кімнати розвантаження можна порекомендувати наступні музичні твори:

    • при перевтомі і нервовому виснаженні - п'єса "Ранок" з сюїти Е. Гріга "Пер Гюнт", "Прощання з батьківщиною" (полонез) М.Огінского;

    • при пригніченому меланхолическом настрої - ода "До радості" Л. Ван Бетховена, "Аве Марія" Ф. Шуберта;

    • при вираженій подразливості, гневности - "Хор пілігримів" з опери Р. Вагнера "Тангейзер", "Сентиментальний вальс" П. І. Чайковського;

    • при зниженні зосередженості уваги - п'єси з фортепіанного циклу "Пори року" П. І. Чайковського, "Місячне світло" К. Дебюссі, "Мрії" Р. Шумана.

    Розслаблюючий вплив надають такі класичні мелодії, як "Баркарола" П. І. Чайковського, "Пастораль" Ж. Бізе, Соната до мажор (часть3) Ж. М. Леклера, "Лебідь" К. Сен-Санса, "Сентиментальний вальс" П . І. Чайковського. Для більш широкої аудиторії можна використовувати такі популярні твори, як романс Д. Д. Шостаковича з кінофільму "Овід", "Старовинна пісенька" Ж. Бізе, "Історія кохання" Ф. Лея, "Вчора" Дж. Леннона, "Елегія" Г . Форе та ін.

    Програма тонізуючого впливу реалізується за допомогою "Чардаша" Ф. Монті, "Аделіта" Г. Перселла, "Шербурзькі парасольки" М. Леграна та ін.

    Безпосередньо для занять аутогенним тренуванням музичні твори підбираються відповідно до впливу, що чиниться на ті чи інші функції, при цьому можуть бути передбачені варіанти, спрямовані на заспокоєнн і мобілізацію .
    «…Слух — саме корінне з почуттів. У кризові моменти кожне почуття може
    перетворюватися в прекрасне звукове відчуття».Д.Г.ЛоуренсПроцес
    діяльності, у тому числі й навчальний, має тенденцію приймати ритмічну
    форму. Вона особливо очевидна там, де є звуковий супровід, ритм
    сигналів, що випливають один за одним

    ОтветитьУдалить
  13. Роздивитися малюнок. Дати характеристику.
    Малюнок 1. ”Музика, як будь-яке мистецтво, допомагає дітям пізнавати світ, виховує дітей”, – так визначив роль музики у формуванні особистості композитор Дмитро Кабалевський.
    Емоційна сила музики, зміст пісень, що слухають і виконують діти, сприяють формуванню основ морально-естетичних якостей. Методи музичної терапії можна розподілити на активну (експресивну) і пасивну (рецептивну). Музикотерапія як активна — це коли діти активно проявляють себе в музиці, так і пасивна — коли дітям пропонують музику тільки слухати. Музикотерапія (спеціалізована форма психотерапії, яка заснована на музиці) включає такі напрями, як вокалотерапія (співи), музикотерапія в рухах (танці, музично-ритмічні ігри), музикування на музичних інструментах та інші. Музикотерапія сприяє сенсорному розвитку дитини та посиленню активності мовних функцій. Якщо дитина проявляє себе в ритмі, це говорить про те, що в неї міцніє її вольовий початок, без якого неможливі ні навчання, ні робота. Вільні, імпровізовані танцювальні рухи кроки, стрибки, жести, міміка, рухи корпуса, пересування в просторі приміщення виступають головним і єдиним способом досягнення потрібного результату.
    Мелодії, які подобаються діткам, покращують настрій і позбавляють від негативних емоцій, налаштовують на позитивний лад, сприяють розкріпаченню. Деякі малюки перестають соромитися у процесі танців під веселу музику. Особливо значним ефект ритмічного оstinato (від італ. Оstinato — багаторазово повторюваний ритмічний або мелодійний оборот) — згадайте всесвітньо відомий “Танець маленьких каченят”. Під час виконання колективом єдиного руху в єдиному темпі та ритмі за допомогою остинато створюється енергообмін усіх учасників у дійстві, який має спрямований психологічний ефект: це своєрідна терапія. Ритмічна впорядкованість рухів народжує в дітей позитивні емоції, діти відчувають радість від спільної діяльності в процесі ігрового спілкування, усвідомлення своїх здібностей, віри у власні сили. Крім того, танцювальна музика стимулює рухову активність, що особливо корисно для діток з різними вадами фізичного розвитку.
    На музичних заняттях діти знайомляться з музичними інструментами, пронизаються слуханням їхнього глибокого звучання. Поступово дитина вибирає той інструмент, який більше, ніж інші, хвилює її, збігається зі струнами її душі. Вокалотерапія - це також могутній інструмент здоров'я.
    Отже, залучення дошколят до різних видів музичної діяльності з використанням прийомів та методів музикотерапії, сприяє успішному розвитку їхньої творчої активності, стимулює процес внутрішнього самовдосконалення дитини, створює широкі можливості для повноцінного розкриття всіх її потенціалів та відкриває перед нею ще один шлях збагачення її музичного досвіду.

    ОтветитьУдалить
  14. Малюнок 2. Мабуть, сьогодні вже всі знають, що світ створено з вібрацій - хвиль різної частоти і довжини. І коли вчені перевели за допомогою спеціальних приладів коливання клітин на мову звуків, то отримали надзвичайно цікаві результати. Виявилося, що здорова клітина співає, а хвора - хрипить, та, що помирає, видає звуки в низькому спектрі частот, а мертва - лише "шумить". Свій специфічний "голос" мають клітини, уражені онкологічними процесами й отруєні алкоголем, тощо. Вчені також експериментально довели, що руйнівні процеси в клітині можна зупинити і навіть відновити здорові за допомогою звукових коливань.
    Без сумніву, музика впливає на людей. Музика нерідко допомагає здоров'ю. Вона здатна породжувати в нас емоції та почуття. Музика несвідомо впливає на наші рухи, причому організм реагує на рівні рефлексів. Він "відгукується" на звуки певної частоти, підлаштовується під заданий ритм, биття серця намагається співпасти з ритмом музики. Гіпоталамус реагує на музичні імпульси так само, як і на всі інші, які до нього надходять. Перетворенням енергії, що надходить ззовні, займаються клітини корти. Розташовані по рядах, 24 600 довгастих клітин «танцюють» у точній відповідності з кожним звуком. Енергія, що виробляється в результаті цього «незвичайного танцю», перетікає у мозок, а її частина відділяється, щоб потрапити через вестибулярну гілку мозочка до мускулів тіла. Високочастотні звуки (музика Моцарта найбільшою мірою містить у собі високочастотні звуки) живлять енергією мозок, в той же час знімаючи м'язову напругу і виробляючи різне балансування тіла.. Фізіологічний вплив музики на людину в процесі праці засноване на тім, що нервова система, а з нею й мускулатура мають здатність «засвоєння ритму». Музика, як ритмічний подразник, стимулює фізіологічні процеси організму, що відбуваються ритмічно як у рухової, так й у вегетативної сферах. Фізіологічні дослідження показують, що в ритмічних рухах при роботі керівна роль належить корковим динамічним стереотипам, але в них активну участь приймають і підкіркові області центральної нервової системи. Це говорить про зв'язок ритму рухів з органічними потребами й емоційними станами людини. Ритми окремих органів людини завжди розмірні. Між ритмом рухів і ритмом внутрішніх органів існує певний зв'язок, регульована спеціальним нервовим механізмом – моторно-вісцеральними рефлексами.

    ОтветитьУдалить
  15. 2. Підібрати музичні твори для: зняття емоційного напруження (10),
    Bonu - Kora Tun (Дудук)
    Duduk_best_music_Muzyka_Armyanskogo_Duduka_
    Dzheims_Last_-_Odinokii_pastuh_
    Paul-Mauriat-Alouette-Ariel-Ramrez
    Армянский дудук - Дживан Гаспарян - Волшебный дудук
    Дживан ГАСПАРЯН - дудук и скрипка Золотой лед Страдивари с Евгением Плющенко
    Звуки природы – Фортепиано, шум моря и дельфины (Плач дельфина)
    Музыка и звуки живой природы- Под звуки дождя
    Звук дождя - Тропический дождь с грозой и птицами
    Звук ручья - Звук ручья
    Сеанси доброти, мантри, класичні твори (по 10)
    Shiva Shankara (Mantras of the World)
    Mantra Of Avalokiteshvara ¦ Medicine Buddha
    Jai Ramakrishna
    Om Namo Bhagavate
    Туми Бхаджа Ре Мана
    Mercy songs - Мантра Цонкапы
    Bethoven-Rasstavanie_navsegda
    Вольфганг Амадей Моцарт - Душа
    Гендель Одиночество
    Людвиг Ван Бетховен Мелодия Слез

    ОтветитьУдалить